Privat dressurundervisning

Ansvarlig for koordinering af privat dressurundervisning
Anne Fivelsdal, anne.fivelsdal@performancepartner.dk, mobil 40892685                           Januar 2024

• Rigtig mange VEK-medlemmer vil heldigvis gerne have privat dressurundervisning.
  • For at alle skal have denne mulighed er det vigtigt at overholde nedenstående regler. Vi henstiller til, at der i primetime primært trækkes med heste udendørs når det er muligt - så ryttere til hest kan benytte ridehuset.

GENERELT

• Privatundervisning må kun foretages af godkendt dressurunderviser (jfr. liste) og bestyrelsen godkender pt. ikke nye dressurundervisere. Vi har allerede mange dygtige undervisere tilknyttet.
  • Privat dressurundervisning må aldrig foregå samtidig med rideskolen, medmindre det er aftalt med Elleslettegård
  • Der kan ikke bookes dressurundervisning om torsdagen og søndag ml. 9-12. Heller ikke i sommerperioden.
  • Kun en underviser er tilladt ad gangen (fast tid)
  • I udendørssæsonen (sommertid) kan en rytter med løs tid ride samtidig med rytter med fast tid så der rides på to baner. Rytteren med fast tid har altid førsteret til banevalg.

BOOKING AF FASTE OG LØSE TIDER

• Al undervisning skal skrives ind i online undervisningsskema. Kontakt Anne Fivelsdal for at modtage mail med Masterskema og ugeskemaer hver måned.
  • Faste tider: Alle faste tider skal aftales med dressurkoordinatoren, som herefter noterer tiden i skemaet. Elever kan skrives på venteliste hos dressurkoordinator.
  • Én hest kan have én fast tid ugentligt af en varighed på 30 min. i tidsrummet ”primetime”, som ligger umiddelbart efter rideskoleholdene og frem til kl. 20 på hverdage og frem til kl. 19 om fredagen. Skal flere ryttere ride fast undervisning på samme hest henvises der til tider udenfor primetime eller i weekenden.
  • En fast undervisningstid er altid hestens tid. På den måde kan de fleste heste/ponyer få mindst en tid/uge.
  • En træner har retten til at undervise på de til enhver tid anviste tider i Masterskema. Se skema. Hvis en elev permanent ønsker at skifte træner, skal eleven skrives på venteliste til en ny tid hos anden træner. Kontakt dressurkoordinatoren for ændring af tid. Bookes der løse tider skal der så vidt muligt benyttes en af de trænere, der har undervisningsretten, alternativt lige før eller lige efter så huller undgås.
  • Løse tider: Disse kan rytteren selv skrive på skemaets ledige tider, senest dagen før. Der skal tages hensyn til hvilken underviser der evt. har fået tildelt tiden. Der kan kun bookes én løs tid pr. hest pr. uge og kun for en uge ad gangen, fra onsdag kl. 12 i ugen før.

BENYTTER DU IKKE DIN UNDERVISNINGSTID?

• Både faste og løse tider skal streges i skemaet, hvis underviseren ikke kommer eller eleven selv melder afbud så andre kan få glæde af den. En fast tid, der ikke benyttes (f.eks. ved skadet hest eller sygdom) SKAL sættes på pause af dressurkoordinatoren og tiden slettes i ugeskemaerne. Træneren, der har fået tildelt tiden, kan frit bytte rundt på sine elevers tider så huller undgås. Elever på venteliste til den pågældende træner skal tilgodeses. Løse tider kan bookes hos den pågældende træner efter forudgående aftale med træneren.
  • Ryttere som ikke streger deres tid og som ikke opdaterer deres tider op til 4 gange i løbet af 3 måneder bliver frataget deres faste tid, så andre kan få glæde af den. VEK-bestyrelse sender mail med reminder om forglemmelsen.
  • Ryttere som ikke overholder disse regler, kan få frataget sig retten til at få undervisning.

Følg med

Nyheder - Vis alle